Surfmagazin

WIND&KITE OKULIARE MEATFLY ZADARMO K DVOJROČNÉMU PREDPLATNÉMU WINDSURFER/KITESURFER IBA ZA 29,90€!

Board Academy kite camp v Egypte

Koncom marca sa konal kitový kemp pre začiatočníkov, ktorý organizoval BoardAcademy v egyptskej Safage. Bezproblémový let z Brna sme na letisku v Hurghade absolvovali rýchlokurz asertivity a naučili sme sa povedať nie chlapom, ktorý chceli sprepitné aj za to, že vám na záchode odtrhli servítku. A to nepreháňam : )

Surfmagazin
Hodinka na hotel, ktorý bol mimochodom takmer prázdny. Okrem toho bol pri vode a navyše pri tej správnej – lagúne Soma Bay – priamo pri kitovom centre s plytkou vodou a každodenným vetrom. Po krátkej porade a dlhej večeri sme s očakávaním najbližšieho dňa zaľahli do super pohodlných postelí. Ráno nás zobudil drsný saharský vietor, ktorý roztočil vrtuľku nášho windmastera až na 30 uzlov v poryvoch (cca 15 m/s). Našťastie na v ten deň čakali hlavne cvičné kity. Poobede trochu ubralo a začali sme cvičiť štartovanie veľkého kita. Asi som ešte nespomenul, že bolo slnečno. Bolo slnečno… Nie všetci sa natreli a nie všetkým to bolo večer jedno. Ďalší deň nasledoval bodydragging, alebo ťahanie sa po vode za kitom. Vietor bol tentokrát presne práve akurát dobrý. Po prvých preplachoch a klystíroch sme sa naučili dvíhať hlavu vyššie a udržiavať kite v ťahu, čo vylučovalo ďalšie preplachy. Ku koncu dňa sme si vyskúšali aj prvé štarty s doskami. Prvý večer sa chalani prihlásili na prehliadku Luxoru, ale hneď druhý deň im bolo jasné, že podcenili návykovosť kiteboardingu. Okamžite výlet odhlásili a definitívne zasvätili svoj živoť novej vášni. Ďalšie dni bol vietor optimálny na kity od 11 do 15 m2 a my sme to naplno využili pri zdokonaľovaní jazdy na doske. Cez obed a po večeroch sme ešte preberali pri pivku a vínku techniku a chyby, ktoré musíme ešte odstrániť. Aby som nezabudol, začali sme sa natierať a dosť veľmi. Na naše jogurtové ksichty bolo egyptské slnko ako keď dobytku vypaľujú značku /určite sú aj vhodnejšie prirovnania, ale snáď to strávite/. Teplota vzduchu niektoré dni dosahovala až 33 °C. Posledné dva dni si chalani dávali už celé čiary a mali z tohto radosť. Posledný deň fúkalo najslabšie a dalo sa jazdiť len niečo vyše hodiny. Napriek tomu sme sa nenudili. Kity sme vymenili za potápačské masky a šnorchle. Večer nákupy, aby nás doma neohovorili, zbaliť a spať. Ráno sa vstávalo skoro, ale to už sme frčali na radosti z návratu domov. Po úspešnom pristáti na brnenskom letisku sme pochopili, že sa naše dobrodružstvo definitívne skončilo. Alebo ešte nie? No Peťová batožina nedorazila a blúdila kdesi po svete. Na záver trochu sumáru: 6 dní kitovania koncom marca  s denným vetrom od 12-30 uzlov. Teplota vody 23-26 °C /podľa toho aký bol vietor/. Účastníci, ktorí boli absolútni začiatočníci sa po 6 dňoch dostali na úroveň jazdcov, ktorí vedia pripraviť si kite, štartovať ho, štartovať na doske na vode, v základnom postoji odjazdiť niekoľko sto metrové čiary a dostať sa k doske, keď upláve.
Po tomto základnom kurze si vedia už poradiť sami a podľa ich vyjadrení sa do toho čo najskôr pustia aj na Slovensku.

Egypt ako miesto pre kitový kurz sa ukázal podstatne efektívnejší ako Slovenské vody /iste že aj drahší, to nepopieram : )/. Určite bude ďalší kurz nasledovať onedlho. Informácie hľadajte na www.boardacademy.sk, alebo píše na info@boardacademy.sk.