Surfmagazin

FUNKČNÁ ŠATKA ZDARMA K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU WINDSURFER / KITESURFER IBA ZA 15,90€!
Windsurf

Naučte sa lietať na windsurfe

Skákanie je nezabudnuteľný zážitok. Ben Proffit spopularizoval vznášanie sa na ws doske, ale pravdu povediac, hodnota každého skoku rastie najmä s jeho výškou.
Laci Kobulsky

Výška skoku je daná jednoduchými pravidlami fyziky. Čím rýchlejšie kĺžete a čím vyššia je rampa/vlna, tým je skok vyšší. Okrem toho, k výške skoku prispieva do veľkej mieri aj správna technika. Dôkazom sú skoky skutočných majstrov, ktorí dokážu vyletieť do výšky takmer z hladkej vody.

NASTAVENIE

Absolútnou nevyhnutnosťou je rýchlosť a jednoznačne vám pomôžu aj dlhé trapézové lanká. Zriedka sa vám podarí nájsť pred vlnou čistú rovnú hladinu, pričom potrebujete mať pred skokom maximálnu kontrolu nad doskou. Dlhé trapézové lanká vám umožnia znížiť ťažisko a pekne odpružiť všetky nerovnosti a vlnky na vode pred skokom bez toho, aby ste stratili rýchlosť. Podľa mňa by ste mali použiť minimálne 30 palcové trapézové lanká. Ja používam 36 palcové, a to mám len priemernú výšku!!!

PRÍPRAVA

Lepšiu kontrolu dosiahnete, ak rozšírite úchop na rahne a ako vidíte, aj Thomas má pri skoku ruky širšie ako zvyčajne. V kontraste s týmto tipom je odporúčanie od Philipa Kostera, ktorý, ak chce skočiť skutočne vysoko, drží rahno čo najužšie. Ako nás učí škola pre mierne pokročilých, úzky úchop pomáha generovať z plachty maximálny ťah, čo pomáha buď rýchlemu nástupu do sklzu, alebo pri skákaní získať výšku. Ja sa snažím pri odraze držať ruky čo najbližšie a potom vo vzduchu úchop rozšírim, aby som mal lepšiu kontrolu. Opäť platí, že schopnosť pracovať so šírkou úchopu je nevyhnutná, ak sa chcete stať kompetentným jazdcom na vlnách.

SKOK

Pri nájazde na vlnu sa pokrčte a znížte ťažisko, pri odraze nohy vystrite a vo vzduchu opäť pokrčte a vtiahnite dosku pod seba. Vo vzduchu udržujte prednú nohu vystretú a zadnú pokrčenú. Prepnite špičky a udržujte dosku naklonenú tak, aby sa vietor mohol oprieť o jej dno a nadvihovať ju (ukážte vetru spodok dosky). Ak to urobíte opačne a vietor sa zaprie do paluby dosky, bude to skutočne bolieť…

Od smeru vetra závisí ako nasmerujeme dosku pri odraze, ale vo všeobecnosti platí, že na rampu nabiehame v bočnom kurze (kolmo na smer vetra) a priamo pri odraze mierne vyostríme proti vetru. Takto by sme nemali veľmi stratiť rýchlosť a zároveň udržíme silu v plachte, získame ťah smerom hore a dostaneme sa do vzduchu.

PODMIENKY

Vysoké skoky v prvom rade vyžadujú veľkú vlnu a silný vietor, hoci aj na menšej vlne sa dá skočiť vysoko, pokiaľ je vietor skutočne silný. Povedal by som, že side shore vietor (rovnobežný s brehom) je najlepší. Tiež pomôže rýchla doska a stabilná plachta. Pod neoprén si zvyknem obliecť cyklistické kraťasy, ktoré ma pri pádoch ochránia. Pokiaľ splníte tieto podmienky, ostáva len niekoľko tipov. Po prvé, odhodlanie, pretože pokiaľ sa snažíte skákať vysoko na pol plynu, môže to byť dosť nebezpečné. Vždy, keď sa zraním, dôvodom je buď únava, alebo nedostatok odhodlania a to, že idem do vecí s neistotou a strachom. Nájdite teda v sebe čo najviac odhodlania, ale tiež rešpektujte svoje hranice a postupujte krok po kroku.

Netrápte sa sami, učte sa s nami a s úsmevom – Boardacademy www.boardacademy.sk

Vaše komentáre

NOVÝ ČASOPIS

WINDSURFER & KITESURFER Objednať
Predplatné časopisu Biker

Surfmagazin na facebooku

Zavrieť reklamu sportmedia sportmedia